Słodko-kwaśny i jednocześnie cierpki w smaku Pisco Sour przechodził w swoich dziejach kilka zmian, dopóki pod koniec lat dwudziestych XX wieku Mario Bruiget – peruwiański barman pracujący w Morris’ Bar, nie stworzył nowoczesny przepis na ten klasyczny koktajl, dodając do mieszanki bitters angostura i białka jaj.
Pisco Sour to tradycyjny koktajl alkoholowy pochodzenia peruwiańskiego. Chociaż wytwarzanie napojów mieszanych na bazie pisco sięga prawdopodobnie XVIII wieku, historycy i znawcy napojów są zgodni co do tego, że koktajl w dzisiejszej postaci został wynaleziony na początku lat dwudziestych XX wieku w Limie – stolicy Peru, przez amerykańskiego barmana Victora Vaughena Morrisa.
Morris opuścił Stany Zjednoczone w 1903 roku, aby pracować w Cerro de Pasco, mieście w środkowym Peru. W 1916 roku otworzył Morris’ Bar w Limie, a jego salon szybko stał się popularnym miejscem wśród peruwiańskiej klasy wyższej i anglojęzycznych obcokrajowców. Najstarsze znane wzmianki o pisco sour można znaleźć właśnie w reklamach gazet i czasopism z początku lat dwudziestych XX wieku dotyczących Morrisa i jego baru, publikowanych w Peru i Chile.
Jednak Pisco Sour przechodził w swoich dziejach kilka zmian, dopóki pod koniec lat dwudziestych XX wieku Mario Bruiget – peruwiański barman pracujący w znanym Wam już Morris’ Bar, nie stworzył nowoczesny przepis na ten klasyczny koktajl, dodając do mieszanki bitters angostura i białka jaj. Takie Pisco Sour znamy i odtwarzamy dziś!
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.